Hemelrijk bestaat 30 jaar

BillyBird Park Hemelrijk viert in 2016 haar 30 jarig bestaan. In 1986 begon het park als een strandbad en in de 30 jaar dat het bestaat is het uitgegroeid tot een volwaardig recreatiepark met jaarlijks ruim 270.000 bezoekers en meer dan 40.000 abonnementhouders. De drijvende krachten achter dit familiebedrijf zijn al 30 jaar lang Ton en Gerrie Derks. Dit hele jaar zal het park in het teken staan van het 30 jarig bestaan met extra evenementen, nieuwe investeringen en een  verbetering van de complete parkbeleving.

In de afgelopen 30 jaar is er veel veranderd, maar de eigenaren van het park zijn nog steeds Ton en Gerrie Derks. Ton was in 1986 ambtenaar bij een gemeente en Gerrie was kleuterleidster. Ze besloten samen om de sprong in het diepe te wagen en te beginnen met ondernemen. Bij de opening in 1986 was Hemelrijk een strandbad. Door de topzomer van dat jaar behaalde Hemelrijk 65.000 bezoekers en in 1987 werd het eerste speeltoestel gebouwd. Inmiddels vind je op Hemelrijk de binnenspeeltuin Zeeroversland, twee buitenspeeltuinen, een touwenparcours, bootjesglijbaan, klimberg en een achtbaan. Al deze attracties zijn rondom het strandbad gebouwd, dat nog steeds het hart van het park vormt.

Bij elke toevoeging stegen de bezoekersaantallen en in 2015 telde het park ruim 270.000 bezoekers en meer dan 40.000 abonnementhouders. De grootste publiekstrekker van het park blijft het strandbad. In de warme zomer van 2003 kon hiermee een uitschieter van 320.000 bezoekers worden behaald. In dit feestelijke jaar is er besloten om in de strandbeleving te investeren door een compleet nieuwe strandboulevard aan te leggen. Deze bevat nieuwe ligweides, een verbindingsweg tussen de Receptie en Zeeroversland en luxe zonneterrassen waar voor het eerst in de  geschiedenis van het park bediend zal worden. Zo wil het park ook in 2016 blijven vernieuwen om nieuwe bezoekers te blijven trekken.

Foto’s van het park en de attracties die rechtenvrij gebruikt mogen worden vind je hier.

Hemelrijk in je mailbox!

AANMELDEN

Vind en like ons ook op:

• Like Us